II warsztaty nowoczesnej fizjoterapii w Bielsku Białej

11 czerwca 2010
Jestem w Bielsku Białej na II warsztatach nowoczesnej fizjoterapii organizowanych przez Fundację Bioderko przy współpracy Centrum Rehabilitacji Gałuszka & Romanowski z Bielska Białej.
Warsztaty okazały się znakomita lekcją, która na pewno okaże się niezbędna w drodze do pełnego wyleczenia.
Warsztaty na pewno różniły się od pierwszych organizowanych w Warszawie. Na początku nawet pomyślałam, że sala w której byliśmy to sala wykładowa, a jak zaczną się ćwiczenia, to przejdziemy do innej. No ale jak się okazało nie na tym polegały te warsztaty. Nie przedstawili nam serii ćwiczeń.Uświadomili nas jak wykorzystać czas na ćwiczenia np w windzie, w pracy etc. czyli w każdej wolnej chwili. 
Cenną wiadomością jaką tam zdobyłam jest, że cel mojego ciała różni się od mojego celu. Moim celem jest idealnie chodzić, a celem każdego organizmu jest po prostu wykonać rzecz jaką mu każemy. A skoro nie mamy mięśni, to za pomocą z reguły tułowia rekompensujemy chód.
Jaki powinien być wzorzec chodu?
Z pewnością mój organizm tego nie wie, bo nigdy nie chodziłam poprawnie. Ale na pewno będę musiała wspólnie z fizjoterapeutą pokazać mu jak jest dobrze, a jakie zachowania należy eliminować.
A to to kilka fotek z warsztatów.

Brak komentarzy: